sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Tara mea

Ioan Nenitescu.


Acolo unde-s nalti stejari
Si cat stejarii, ‘nalti imi cresc
Flacai cu piepturile tari,
Ce moartea-n fata o privesc;

Acolo unde-s stanci si munti,
Si ca si muntii nu clintesc
Voinicii cei cu peri carunti
In dor de tara stramosesc;

Acolo unde-i cer senin
Si ca seninul cer zambesc
Femei, ce poarta l-al lor san
Copii ce pentru lupte cresc,

Acolo este tara mea
Si neamul meu cel romanesc!
Acolo eu sa mor as vrea,
Acolo vreau eu sa traiesc!

Acolo unde intalnesti
Cat tine tara-n lung si-n lat
Batrane urme vitejesti
Si osul celor ce-au luptat;

Si unde vezi mii de mormane,
Sub care-adanc s-au ingropat
Multime de ostiri dusmane,
Ce cu robia ne-au cercat;

Si unde dorul de mosie
Intotdeauna drept a stat,
Si barbateasca vitejie
A-mpodobit orice barbat,

Acolo este tara mea
Si neamul meu cel romanesc!

Acolo eu sa mor as vrea,
Acolo vreau eu sa traiesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu