vineri, 25 octombrie 2013

Lansare de carte



Bucureşti.
Un Bucureşti aureolat de soarele lui octombrie. Mergem repede( eu şi fiica mea,  studentă anul VI, la medicină), printre maşini, pe lângă vitrine cu reclame luminoase. Discutăm despre Virusul Papiloma. Tocmai a început stagiul de ,,dermato’’şi are atâtea să-mi spună. În Rotonda Muzeului Naţional al Literaturii are loc lansarea volumului de sonete<< Fiind>> 365 +1 - Iconosonete, cu tot atâtea ilustraţii din Cesare Ripa (Padova, 1625). Autor : Theodor Răpan.
Str. Mihai Eminescu, Rosiorii de Vede

Am ajuns târziu, nu am mai găsit niciun loc, am ocupat unul în spate, lângă perete, am făcut fotografii, nici vorbă să iau notiţe. Scriitori, poeţi, artişti, cunoscuţi şi necunoscuţi( pt mine, evident). Cuvinte frumoase şi felicitări la adresa autorului. Carolina Ilica aduce în prim plan poezia occidentală şi este apostrofată( din sală) să treacă la subiect. Se ridică voci pro şi contra. Işi cere scuze şi încheie cu felicitările de rigoare. Radu Cârneci propune înfiinţarea Asociaţiei sonetiştilor din România şi doreşte ca poeta Carolina Ilica să fie preşedinta acesteia. Actorul Eusebiu Ştefănescu, cu pălăria sa neagră, trasă pe ochi, urmăreşte totul zâmbind şi mă gândesc că este un zâmbet ironic, sfidător şi îmi propun sa-i strig  să-şi scoată pălăria în faţa poeziei când este rugat să-şi intre în rol. Nu am făcut-o, nu a fost cazul, maestrul parcă mi-a citit gândurile, înainte de a începe recitalul, şi-a cerut scuze pentru imaginea aceasta, dar ne-a rugat să rămânem cu ea, fiindcă în urma unui tratament podoaba capilară a dispărut şi...( nota 10, Maestre! Mi-ar fi părut rău să fie altul motivul pentru care nu v-ati descoperit)

A recitat 12 sonete + 1 din cele 365+1 cuprinse în volum. Asociind fiecare sonet unei luni. ( 365 fiind zilele unui an, 1 însemnând anul bisect).După părerea sa.



Evenimentul s-a încheiat într-o notă muzicală – oferită de Alexandrina Chelu( Oradea).



,, Tot ce nu e poezie, mistică sau muzică – este trădare’’( Cioran)




Cu Floarea Calota

Cu poetul Florin Burtan




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu