duminică, 22 martie 2015

,,Sub steaua poeziei roşiorene’’



,,Oraşul mic mă absoarbe încet,

Cu ale lui micuţe strade,

cu oameni buni şi cumsecade

dar care nu ştiu că sunt poet’’



Aşa spune poetul. Şi este adevărat. Există în oraşul meu creatoare de frumos şi nu ştie nimeni. Nu ştiam nici eu. Le-am descoperit aseară, la evenimentul dedicat Zilei Internaţionale a Poeziei. Eveniment ce a avut loc ieri, sâmbătă, 21 martie 2015,  în minibarul Clubului Sibba din Roşiorii de Vede. A fost o seară de muzică şi poezie ( feminină ) în care au citit din creaţia proprie : Domniţa Neaga, Adriana Miu, Eugenia -   Agafia Drăgan, Rodica Constantinescu , Miruna Stoian – elevă la Liceul A.I.Cuza din Alexandria. Am ascultat poezie gravă, reflexivă, romantică, mistică.  Poezie care a avut drept ţintă,  în primul rând, sufletul şi nu Poarta Literaturii.

Momentele poetice s-au împletit cu monente muzicale oferite de George Andrei Cărămidă - membru al Clubului de Muzică al Casei de Cultură Roşiori.

Invitată special, venită de la Alexandria, Virginica Neagu, cunoscuta interpretă de muzică populară a Teleormanului,  ne-a teleportat prin ( timbrul său vocal ) în lumea satului teleormănean, interpretând ( live ) melodii din creaţia proprie. Înainte de a se retrage, profund emoţionată de această întâlnire, ne-a prezentat costumul ei popular, un costum vechi, lucrat manual, pe marchizet şi pânză ţesută acasă ( în razboi de ţesut ) de una dintre femeile satului său natal care, nu întâmplător, este şi satul meu.  Este vorba de localitatea Zambreasca, localitate ale cărei elemente geografice se regăsesc în melodiile ei cât şi în poeziile mele. Virginica fiind una dintre prietenele copilăriei mele.

Surpriza serii a fost o tânără din Craiova, care a venit special pentru acest eveniment. Mariana Dobrică – deţinătoarea premiului I la  Festivalul Literar Marin Preda – Alexandria 2014, care a citit o proză scurtă ,, Caii albaştri” –

 A coordonat excepţional şi s-a implicat ( trup şi suflet ) – Monica Tuinete – realizatoarea <<Matinalului>> – la Radio Impact Roşiori.

A văzut afişul şi a ,,îndrăznit’’ să vină, printre noi, poetul Cristian Moraru.



Mulţumind gazdei noastre- dna Mihaela Haddad, directoarea Clubului Sibba, tuturor celor care au ales să fie cu noi în această seară, reprezentantei ,,Clubului Femina’’ – Sanda Maria Popescu, << Casei Fiţă >> pentru desertul oferit ( saleuri, cozonaci, fursecuri...) închei afirmând că ,, steaua poeziei roşiorene’’ este una luminoasă. Chiar dacă nu o văd căutătorii de metafore  ( unii fiindcă nu au ochi, alţii fiindcă nu au inimă ) ea  este şi va lumina pe cerul culturii teleormănene...

Există aici, în Roşiori, câţiva  oameni care ştiu să ofere, să dăruiască, să se dăruiască...iar eu mă bucur că îi cunosc.

Să spună cei care au trecut pe aici... că nu este aşa!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu