luni, 5 august 2013

Prima zi de concediu - prima zi de lectură

Trenul Regiotrans a plecat cu 15 minute mai târziu. Și nu e de mirare, cum nu este de mirare nici faptul că nu a recuperat nimic pe traseu. Două vagonete( marca second- hand), aduse de nu știu unde, alunecă pe linie, se balansează, se clatină... gata să se răstoarne. Călători puțini, dimineață de august, luminoasă. Mă așez la fereastră, mă cufund în lumea mea și nu știu când am ajuns la destinație. Cobor. O gară părăsită , năpădită de bălării, o fântână fără apă, doi, trei călători. Nici nu am avut timp să-i număr că au și dispărut. Unii au urcat într-o mașină, alții au urcat într-o căruță. Am ales mersul pe jos, m-am bucurat de răcoarea dimineții și de razele blânde ale soarelui. Șoseaua( recent asfaltată) cobora, urca, apoi urma în linie dreaptă, printre lanuri de porumb și floarea soarelui, până la intrarea în sat. Satul este o zonă de deal în mijlocul câmpiei, este satul copilăriei mele, aici am o căsuță, căsuța bunicilor mei, pe care am amenajat-o, îmbinând vechiul cu noul, în funcție de buget, bineînțeles...Aici vin ori de câte ori timpul îmi permite și de fiecare dată plec cu o doză dublă de energie. Așa că, în prima zi de concediu, am alergat aici, am străbătut drumul de la asfalt până acasă, prin iarbă, am simțit roua, am adunat legume din grădină,


 Am facut o cafea dulce,

 am citit,
 am citit...

Acesta este coltul de lectura al mamei.
cititorul meu fidel, criticul cel mai dur, modelul meu de bunatate si credinta...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu