vineri, 15 mai 2015

,,Apa vie'' si Paeonia peregrina



Troianul este o comună în județul Teleorman. Este alcătuită din 3 sate: Dulceni, Troianul (reședința) și Vatra.În apropiere de satul reședință se află vestigiile vechiului drum roman Limes Transalutanus. La ieșirea din satul reședință spre municipiul Roșiorii de Vede se află pădurea Troianu, arie protejată ce cuprinde printre altele specii de bujor românesc, plantă pe cale de dispariție.
  In fiecare an, in a doua sambata din luna mai are loc ,,Sarbatoarea bujorului'' . Nu am ajuns la activitatile dedicate acestei zile...dar am trecut duminica, dupa o ploaie torentiala, cu o parte dintre milenari...am vizitat padurea, am facut fotografii si am luat apa de la unul dintre cele trei izvoare ale comunei, aflat undeva jos, in malul raului Urlui, intr-un decor mirific...asa cum a fost si drumul pana acolo ( o poteca ingusta printre gospodariile oamenilor, marginita de garduri, de copaci, de salcami in floare, de liane si plante de apa...o poteca ce tot cobora, cobora , lasand impresia ca intram intr-o pestera de iarba...intimp ce dl doctor Dinu ne vorbea despre pilda samaritencei, citita in aceasta zi la biserica, despre apa vie...)


Drumul ce duce la unul dintre cele 3 izvoare ale comunei

                                              Flori de salcam
Milenarii   - in drum spre izvor
izvorul - 

Milenarii - la intoarcere

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu